Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter
  • 01.07.2025
  • Tento dvoumotorový turbovrtulový letoun je využíván testovací platformou Německého leteckého a kosmického centra (DLR) v Oberpfaffenhofenu, a to především pro dálkové průzkumné mise s využitím optických nebo radarových systémů. Díky své velké obdélníkové kabině a velkým otvorům v podlaze je obzvláště vhodný pro instalaci speciálních kamerových systémů, jako jsou hyperspektrální senzory (HySpex) a 3K kamerové systémy Institutu pro dálkové snímání Země (DLR Remote Sensing Technology Institute). Systém HySpex se používá především k získávání prostorových a spektrálních referenčních dat s vysokým rozlišením. Díky podobnému spektrálnímu rozsahu a srovnatelnému principu fungování jsou senzory obzvláště vhodné pro simulaci a validaci dat z německé hyperspektrální družice EnMAP a americko-německé hyperspektrální mise DESIS na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Kamerový systém s rozlišením 3K umožňuje pořizování a okamžité zpracování leteckých snímků ve vysokém rozlišení a používá se zejména v oblastech dopravy a řízení katastrof. Palubní radarový systém DLR F-SAR (Airborne Synthetic Aperture Radar) používá Institut mikrovln a radarů DLR k testování nových metod měření v oblasti životního prostředí, dopravy a bezpečnosti. Celosvětově unikátní systém F-SAR poskytuje vysoce kvalitní obrazová data SAR v pěti různých frekvenčních pásmech (pásma X, C, S, L a P), z nichž až čtyři lze použít současně. Poznatky získané z technologie a aplikace systému F-SAR poskytují zásadní informace pro návrh a optimalizaci budoucích satelitních misí (HRWS, Tandem-L, BIOMASS). Totéž platí pro budoucí letecké systémy používané například pro monitorování a ochranu pobřežních vod. Vzhledem k jejich úpravám lze radarové systémy létat pouze na této prodloužené verzi D228-212. Zachyceno při srovnávání do osy dráhy 04 k odletu na další misi.
  • 196×
  • Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter
  • 08.06.2025
  • Nejnovější přírůstek ve vládní flotile Portugalska, ke kterému se váže i velmi zajímavá historie. V únoru 2021 byl tento bizjet zabaven v Brazílii poté, kdy během poruchy při odletu z brazilského letiště Salvador do Portugalska a následné kontrole mechaniky bylo uvnitř zadní části trupu objeveno v balíčcích ukrytých půl tuny kokainu. Vyšetřování brazilské federální policie tehdy zjistilo, že se jednalo o pokus o mezinárodní obchod s drogami, který provedl bývalý policejní major, jenž byl v červnu loňského roku zatčen v Lisabonu. Tento víc než 30 letý letoun byl zakoupen portugalským Ministerstvem Obrany, který bude zařazen k Esquadra 504 Linces, kde bude sloužit k převozu vládních činitelů včetně portugalského Prezidenta, a kde postupně nahradí letku Falconů FA50. Letoun se ve své premiéře objevil v Mnichově, kdy přivezl vládní delegaci na kvalifikační fotbalové utkání Francie proti Portugalsku k FIFA World Cup 2026, který se uskuteční v USA, Kanadě a Mexiku.
  • 333×
AKT
AKT
  • Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter
  • 21.05.2025
  • Návrat na letiště po čtyřhodinovém předávacím letu (Customer Acceptance Flight) po severním Německu. Letoun byl původně vyroben pro Lufthansu, kde měl sloužit jako D-ABYE. Ta ale nakonec jeho převzetí odřekla a jumbo bylo následně zhruba jeden a čtvrt roku uskladněno ve Victorville. Koncem září 2021 bylo přelétnuto zpět na Paine Field, kde byly zahájeny práce pro nového provozovatele a nakonec v květnu 2022 Jumbo pokračovalo k Lufthansa Technik do Hamburku, kde bylo přestavěno do podoby létajícího paláce pro Egyptskou vládní letku.
  • 834×

Záznamů je více než zobrazených 1500


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace