Dne 11. ledna 2025 Ministerstvo dopravy Jižní Koreje oznámilo, že záznamy z hlasového záznamníku v kokpitu a zapisovače letových údajů nezaznamenaly poslední asi čtyři minuty letu. Ministerstvo uvedlo, že předčasné ukončení funkce CVR bylo zjištěno po prvním stažení dat.
To je konsistentní s tím, že vysílání dat ADS-B z letadla skončilo ve výšce 900 stop v 08:58 místního času dne 28. prosince, a to během přiblížení na přistání na dráhu 01.To je krátce poté, kdy letadlo vyhlásilo nouzi po srážce s ptáky. Letadlo nouzově přistálo na dráze 19 v 09:03 (00:03Z). Po vyjetí z dráhy narazilo letadlo do vysokého náspu s betonovou zdí (viz foto 1), roztříštilo se a explodovalo (https://twitter.com/i/status/1873174704720425440).
Ukončení záznamů z obou záznamníků během letu je velmi neobvyklé. Spekuluje se, že může být způsobeno totálním výpadkem napájení po srážce s ptáky. Oba zapisovače, zapisovač hlasu v kabině (CVR) a zapisovač letových údajů (FDR) byly předány ke zpracování úřadu NTSB.
Letadlo Boeing 737-800 (HL8088) absolvovalo jako N1786B svůj první let v srpnu 2009. Zajištění záložního napájení zapisovačů z baterií je povinné pro letadla (kategorie odpovídající Boeingu 737) až od roku 2010. Je proto velmi pravděpodobné, že předmětný letoun záložní napájení zapisovačů z baterie neměl.
Absence záznamu z kritické fáze po vyhlášení nouze výrazně zkomplikuje vyšetřování katastrofy, kterou doprovází řada otazníků.
Při katastrofě zahynulo 179 osob. Jedinými přeživšími jsou dva členové palubního personálu. (Foto: @Turbinetraveler)
Pravděpodobně přišli o oba motory a nenahodili APU. Důvodů může být vícero (ptáci, ptáci + chyba posádky atd).
To by mě zajímalo, co to bylo za "šťastný" zásah, že dokázal vyřadit elektriku...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Má to ještě baterky, ne?
To vypadá, jak kdyby nějakej vypečenej pták urval vedení od generátoru a způsobil zkrat na celé sběrnici (ve výsledku vlastně obou). To jsou ale AC sběrnice, DC by měly zůstat netknuté, ne?