Wizz Air se stahuje z Abú Dhabí. Posílí klíčové trhy střední a východní Evropy.

  • 15.07.2025 11:35

Chronický nedostatek letadel a potřeba dosáhnout rychlejšího tempa růstu vedla Wizz Air k rozhodnutí uzavřít k 1. září bázi v Abú Dhabí a soustředit se na rozvoj klíčových trhů, tedy střední a východní Evropu a vybrané trhy západní Evropy. Wizz Air Abu Dhabi měl jen asi 5% podíl na celkových výkonech Wizz Airu.

Wizz Air uvádí následující hlavní důvody nestability provozu:

  • problém spolehlivosti motorů v horkém a prašném prostředí
  • geopolitická nestabilita region, uzavírání vzdušných prostorů
  • regulatorní omezení, která komplikují rozšíření provozu

Podle vyjádření aerolinky měly zmíněné faktory negativní vliv na fungování nízkonákladového modelu a ziskovost.

Rozhodnutí umožní relokovat zdroje a kapacity Wizz Airu na klíčové trhy střední a východní Evropy a na trhy, jako jsou Rakousko, Itálie a Velká Británie. Tyto trhy podle aerolinky nabízejí výhodnější dlouhodobý potenciál a stabilitu.

Generální ředitel Wizz Airu József Váradi uvedl, že návrat na hlavní trhy Wizz Airu, kde společnost soupeří s největší evropskou aerolinkou Ryanair, by měl zvýšit zisky. „V posledních několika letech jsme do tohoto trhu investovali méně, než by bylo potřeba. Nyní se můžeme vrátit k plnému nasazení a trhu znovu naplno využívat,“ řekl agentuře Reuters. „To jsou trhy, o kterých víme, že fungují.“

Akcie na londýnské burze vzrostly v dopoledním obchodování o 2,6 %. Za poslední dva roky však akcie klesly přibližně o 62 %, a to kvůli problémům s motory Pratt & Whitney GTF, které vedly k uzemnění značné části letadel.

Wizz má na příštích pět let od Airbusu objednáno 280 letadel a Váradi uvedl, že většina z nich bude nasazena ve střední a východní Evropě, která tvoří asi dvě třetiny podnikání aerolinky, zatímco Británie, Itálie a Rakousko dohromady necelých 30 % a Abú Dhabí přibližně 5 %.

Podle jeho slov bude poptávka po cestování dostatečná na to, aby takto velkou flotilu uživila, a to bez ohledu na to, zda se Ukrajina znovu plně otevře jako trh, nebo ne. „Myslím, že by bylo skvělé mít Ukrajinu,“ dodal.

Ještě před zhoršením geopolitické situace v regionu Váradi uvedl, že nízkonákladový model Wizz Airu měl v Abú Dhabí problémy, protože motory se v horkém a náročném prostředí rychleji opotřebovávají, což činilo provoz méně efektivním.

Pobočka Wizz Air Abu Dhabi byla ustavena v prosinci 2019 a nyní má 12 letadel, z toho deset v aktivním provozu. Letadla jsou 6 let stará. (Foto: Time Out, Business Traveller, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace